Његово Преосвештенство Епископ новобрдски г. Иларион, викар Патријарха српског г. Порфирија, началствовао је на светом евхаристијском сабрању на празник Богојаваљење, 19. јануара 2024. године у цркви Ружици на Калемегдану.
Епископу Илариону саслуживало је свештенство и ђаконство Архиепископије београдско-карловачке, у молитвеном присуству верног народа.
Поучавајући сабране беседом, Преосвећени Епископ је рекао да је свет створен да би постојао вечно, да би слободом човековом и љубављу његовом природа створена се сјединила са природом нествореном. Круна Божијег стварања - човек је то биће које је на најбитнијој раскрсници, које је између светова, које је и од земаљског и од небеског, а који има могућност да као створен уђе у заједницу са нествореним. Цена слободе човекове може да буде велика и велики простор покрива људска слобода - од онога најгорег до онога најбољег. Наша нада је ново стварање, нова творевина зато и кажемо да смо и слуге Новог Завета. Сада на Јордану Он долази да као поново сазда свет, да поново укроти оне стихије које су због пада човековог подивљале заједно са њим и да се поново отворе небеса, и да стави човека опет на ту најбитнију раскрсницу - она која призива и хоризонтално и вертикално.
На крају свете Литургије, служен је чин великог водоосвећења.
* * *
Богојављење
Када Господ Исус беше навршио 30 година од Свог телесног рођења Он отпоче Свој учитељски и спаситељски посао. И сам ,почетак почетка ознаменова крштењем на Јордану. Св. Кирил Јерусалимски вели: „Почетак света вода, почетак Јеванђеља Јордан." При крштењу Господа у води објавила се свету она тајна која се у Ст. Завету наговештавала, о којој се у старом Мисиру и Индији само баснословило, тј. тајна божанске Свете Тројице. Отац се јавио чувству слуха, Дух се јавио чувству вида, а Син се јавио уз то још и чувству додира. Отац је изрекао Своје сведочанство о Сину. Син се крстио у води а Дух Свети у виду голуба лебдео је над водом. А ка- да Јован Крститељ засведочи и рече о Христу: Ово је јагње Божије које узе на се гријехе света (Јов. I 29) и када он погрузи и крсти Господа у Јордану, тиме се показа и мисија Христова у свету и пут нашега спасења. Наиме: Господ узе на се грехе рода човечјег и под њима умре (погружење) и оживе (излазак из воде); и ми морамо умрети као стари греховни човек и оживети као очишћени, обновљени и препорођени. Ово је Спаситељ, и ово је пут спасења. Празник Богојављења (Теофанија, грчки) просвећује показујући нам Бога као Тројицу једнобитну и неразделну. То је једно. И друго: јер се свак од нас крштењем у води просвећује тиме што постаје усиновљен од Оца Светлости, заслугом Сина и силом Духа Светога.