После прочитаног Јеванђелског зачала Владика Тихон је говорио о празнику који прослављамо, нагласивши да је потребно да се радујемо вером православном јер је Бог све премудро створио.
„У име Оца и Сина и Светога Духа. У овим данима прослављамо догађај крштења Христовог на Јордану и благосиљање воде и творевине у Христу. На једној песми која се пева ових дана, на ове празнике, каже се: Јавио си се данас, васељени Господе, и светлост Твоја обасја нас, који ти, певамо, дошао си и јавио си се, Светлости неприступна. У празнику Богојављења, који је пред нама, видимо почетак нове творевине. Ствари се постављају на неки бољи начин, на исправан начин. Христос је дошао не само да очисти и да обнови човечанство, већ и да нас усвоји као наследнике Царства Његовог. Кад добијемо Његове славе, не само да смо искупљени, већ и повлачимо за собом сву творевину, како кажу неки богослови, ка коначној обнови. И због тога, каже се, творевина уздише, чекајући усиновљење Деце Божије, како каже у једном делу Светога Писма. Благосиљамо воду на наступајући празник, који је ускоро пред нама, и на тај начин благосиљамо сву творевину, ту воду после пијемо, њом се крштавамо на празник Богојављења, кропимо водом, и желимо да сва творевина осети благодат Божију, која нама свима треба.
Бог је на празник који је пред нама јавио се, открила се читава Света Тројица, Бог Отац се јавио гласом, Христос, Син Божији, крстио се у реци Јордану, а Дух Свети у виду голуба сишао је на Њега. Човек је везан за творевину, јер је и творевина такође створена. Човек је створен, Бог је једини нестворен, а творевина су и материјалне ствари које нису живе. Каже један Свети Отац да је Бог Логос постао тело, да би се прославило тело, каже, чак и ово смртно тело. Стога горди духови не треба себе да сматрају да су достојни веће части него човек, због своје бестелесности и привидне бесмртности. Бог својом љубављу и својим енергијама све држи у постојању и човека. И ми благодаримо Богу зато, молимо се Богу, клањамо се Богу и радујемо се што је Бог све тако премудро створио, призивамо благодат Божју на нас, људе, али благосиљамо сву творевину, јер она има неки смисао у процесу нашег спасења. Све је Бог премудро створио и ништа не треба да одбацујемо. Чули смо у читању пре Јеванђеља, кад су читани делови посланица Апостолских, како су се неки гнушали брака и гнушали се одређених јела и творевине.
То никада није у Цркви било дозвољено тако размишљати, чак се и на неким саборима осуђени су они који су се гнушали брака, одређене хране и који су са презиром гледали на творевину. Ми творевину благосиљамо, схватамо њен значај у процесу нашег спасења, чекамо пуно испуњење свега што је створено и да се пројави смисао свега што видимо око себе и што можемо да доживимо. Чекамо Христа Судију који ће опет доћи у слави да суди живима и мртвима, Његовом Царству неће бити краја, а онда ће се пројавити и смисао и творевине, јер ће о доласку Христовом људско тело такође показати своје пуно достојанство и као санаследник живота вечнога, пун човек ће стати пред Бога и ући у живот вечни, у Царству коме неће бити краја. Радујемо се празнику, благосиљамо творевину, благосиљамо водом све око себе, славимо Бога у Тројици, Оца и Сина и Светога Духа. Амин”, рекао је Епископ Тихон у беседи.
После свете Литургије служен је чин великог водоосвећења.