На празник свечаног уласка Господа нашега Исуса Христа у Свети Град Јерусалим - Цвети, 4/17. априла 2022. године, након одслужене свете архијерејске Литургије у придворном параклису Преподобног Симеона Мироточивог у згради Патријаршије Српске, са благословом Његове Светости Патријарха српског г. Порфирија, савршене су припремне радње за свештени чин Мироварења.
Након свете архијерејске Литургије којом је началствовао, Његово Преосвештенство Епископ марчански г. Сава, викар Патријарха српског, као и протосинђели Нектарије и Данило, савршили су неопходне припремне радње за свештени чин Мироварења, који ће се након осамнаест година, обавити од Великог понедељка до Великог четвртка ове године. Навдене свештене радње припреме подразумевају мешање одређених вештастава за која је правилом одређено да одстоје у посебној посуди до почетка свештеног чина Мироварења.
Према устаљеном правилу, у ђаконикону патријаршијског параклиса, припремљена су вештаства потребна за свештени чин Мироварења, а постављена су и два казана у којима ће се припремати свето миро. Припремљено је укупно тридесет и два различита вештаства, од којих наводимо најважнија: Чисто маслиново уље, бело вино, чиста изворска вода (у свим претходним мироварењима за потребе овог чина, као и ове године, доношена је вода из извора Свете Петке на Калемегдану), разне миришљаве смоле (бели тамјан, измирна и друго), цвеће, траве и корења (босиљак, цвет од ружа и друге) и различити мириси (балзами или уља: ружино, кедрово, циметово, рузмариново, лавандино, и друго).
* * *
Свето миро, разливајући се из једног благодатног извора за целу Цркву, саопштава сваком хришћанину залог спасења у Господу Исусу Христу. Дар Духа Светога, који се даје у светој Тајни миропомазања, пројављује се као лична Педесетница свакога који је примио свето Крштење. Овај дар, који се саопштава кроз помазање светим миром, дели се у изобиљу и безгранично (Јн. 3, 34). Свето уље помазања, којим се благодатни дарови саопштавају, префињеношћу и разноврсношћу материја од којих се приправља, символише разноврсност благодатних дарова.
Најстарији поредак освећења светог мира срећемо у Ареопагитским списима, у делу О црквеној јерархији. На основу сведочанства, јасно је да је освећење мира почетком петог столећа савршавано од стране епископа на Литургији читањем нарочитих молитава, изговараних после постављања мира на Часну трпезу, заклоњеног рипидама на којима су били изображени серафими, уз појање од стране свих присутних ,,најсвештенијим гласом свештене песмеˮ. У поменутом трактату пише да је састав мира смеса ароматичних и изразито миришљавих материја и назива се ,,миро које божански најсавршеније делујеˮ - (Детаљније ОВДЕ и ОВДЕ).